Pozvánka na Memoriál Rostislava Mikuly 2020
12. ročník vzpomínkového turnaje na našeho bývalého hráče Rostíka Mikulu, který zahynul při železničním neštěstí ve Studénce, se uskuteční v pátek 7. a v sobotu 8. srpna ve sportovní hale SAREZA v Ostravě – Přívoze. V pátek se nejprve odehraje kvalifikační skupina tří rezervních týmů našeho klubu a vítězný celek postoupí do sobotní hlavní části. V hlavní části se představí 4 týmy, které si zahrají mezi sebou každý s každým zápasy 1x20 minut hrubého času. Prvním celkem je páteční kvalifikant, druhým A tým našeho klubu, který se připravuje na návrat do 2.ligy. Třetím týmem je loni ještě druholigový SK Ferram Opava, který se letos přihlašuje do divizní soutěže. Čtvrtý tým je G.T. Trojanovice, účastník divize F.
Účastníci kvalifikační skupiny:
KFV ROUB Vítkovice B
KFV ROUB Vítkovice C
KFV ROUB Vítkovice dorost/U21
Účastníci hlavního turnaje:
KFV ROUB Vítkovice A
SK Ferram Opava
G.T. Trojanovice
vítěz kvalifikace
Pátek 7. srpna - kvalifikační skupina
20:05 ROUB dorost/U21 – ROUB C
20:30 ROUB B – ROUB dorost/U21
20:55 ROUB B – ROUB C
Sobota 8. srpna – hlavní turnaj
9:00 ROUB A – vítěz kvalifikace
9:25 Ferram – Trojanovice
9:50 ROUB A – Ferram
10:15 vítěz kvalifikace – Trojanovice
10:40 ROUB A – Trojanovice
11:05 vítěz kvalifikace – Ferram
11:30 vyhlášení výsledků
Odkaz na pozvánku k Memoriálu:
http://roub.rajce.net/foto_plakat_MRM
Co se tehdy vlastně stalo ...
Odkaz na video:
https://www.youtube.com/watch?v=1bcBbfapt-A
Železniční nehoda ve Studénce se udála 8. srpna 2008 v 10:30 hodin. Mezinárodní vlak EC 108 Comenius jedoucí na trase Krakov – Praha narazil v železniční stanici Studénka do konstrukce opravovaného silničního mostu, která se několik sekund před tím zřítila na železniční trať. Zemřelo 8 lidí (5 žen a 3 muži), asi 95 dalších bylo zraněno. Úmrtí osmé oběti bylo oznámeno v médiích 30. září 2008.
Dne 8. srpna 2008 dopoledne probíhaly přípravy na zasunutí konstrukce mostu. Stavební firma nevyhodnotila tyto činnosti jako natolik závažné, aby o nich informovala provozovatele dráhy (od 1. 7. 2008 SŽDC) a žádala ho o omezení provozu, takže vlaky po trati jezdily plnou rychlostí. Omezení dopravy a zvláštní dozor si stavbaři vyžádali až na večer.
Téměř maximální povolenou rychlostí proto k místu oprav přijížděl i o deset minut zpožděný EC 108 Comenius z Krakova do Prahy, tažený lokomotivou 151.018-9, s asi 400 cestujícími.
V 10:30 se opravovaný most rozvlnil a sjel z pomocných podpěr, z pohledu strojvedoucího na levé straně, a spadl do kolejiště, přímo před výše zmíněným vlakem EuroCity. Strojvedoucí Jiří Šindelář zaregistroval rozkmitání a pád mostu a v několika sekundách, které zbývaly do nárazu, stihl použít rychlobrzdu, stáhnout sběrače, zapískat a utéci z řídícího stanoviště do strojovny (její střední rám je nejpevnější místo lokomotivy, pod ním má v podobné situaci největší šanci na přežití). Přežil s lehkými zraněními a jeho jednání odborníci i mluvčí ČD označili za nejlepší možné. Podle záznamu rychlosti získaného při vyšetřování z lokomotivy bylo brzdění zahájeno v rychlosti 134 km/h (maximální povolená rychlost v tomto úseku je 140 km/h) a k nárazu došlo po ujetí 452 metrů od počátku brzdění v rychlosti 90 km/h.
Náraz lokomotivy zdeformoval, potrhal a posunul ležící most, jenž se zarazil o odstavené nákladní vagony, stojící na sousední koleji. Poté značně poškozená lokomotiva ještě vyjela na ležící mostní konstrukci a zastavila se. Několik vagónů za lokomotivou setrvačné síly zbytku vlaku vykolejily a vytlačily na ležící most, kde většinou zleva minuly lokomotivu a následně se ještě bočně střetly s odstavenými nákladními vagóny.
Při havárii či na místě bezprostředně po ní 6 lidí zemřelo a 67 bylo zraněno. Z mrtvých na místě šlo o čtyři ženy (tři Češky a Polku) a dva muže (Čechy), v nemocnici krátce poté zemřel třetí muž (Ukrajinec), čímž počet mrtvých vzrostl na sedm. Úmrtí osmé oběti, Polky, bylo oznámeno v médiích 30. září 2008. Vykolejila se lokomotiva a první čtyři vagóny, na sousední koleji pak ještě tři vagóny nákladního vlaku. Drážní inspekce vyčíslila materiální škody, které utrpěla železnice, na 136 milionů Kč (120 milionů připadlo na soupravu EuroCity, 6 na nákladní vlak a 10 na trať). Škoda na mostě není započítána, stejně jako náklady na zprovoznění tratě a zajištění dočasné náhradní dopravy.
Jelikož došlo k havárii za bílého dne na okraji města a před lidmi, byly záchranné práce zahájeny prakticky okamžitě. První záchranářská jednotka, hasiči ze Studénky, dorazila na místo sedm minut po prvním volání o pomoc. Do akce se zapojilo celkem 22 kompletních požárních jednotek se 45 vozidly. Na místě zasahovalo celkem 151 hasičů, 46 zdravotnických záchranářů a 18 lékařů. Polsko nabídlo pomoc se záchrannými pracemi a kapacity svých nemocnic, ale jeho nabídku nebylo nutno využít. 45 sanitek a dva vrtulníky rozvezly zraněné do deseti nemocnic v Ostravě, Novém Jičíně, Frýdku-Místku, Opavě, Hranicích, Bílovci, Olomouci a Valašském Meziříčí. Nejtěžší případy přijala Fakultní nemocnice v Ostravě. Do dvou hodin od havárie byli všichni zranění v nemocnicích.
Tři roky po havárii byl díky občanskému sdružení Comenius 2008 v místě neštěstí odhalen památník obětem neštěstí. Památník vytvořil sochař Miroslav Rybička, který při jeho vzniku využil železobetonové konstrukce zříceného mostu. Na památníku jsou umístěna křestní jména obětí této nehody.